دیجیتال مارکتینگ به تمام فعالیتها و استراتژیهای بازاریابی اجتماعی، تبلیغات، و ترویجی اشاره دارد که از وسایل و کانالهای دیجیتال برای ارتباط با مخاطبان و مشتریان استفاده میکند. این شاخه از مارکتینگ با استفاده از ابزارها و پلتفرمهای متنوعی مانند وبسایتها، رسانههای اجتماعی، ایمیل، محتواهای دیجیتال، تبلیغات آنلاین، و به طور کلی هر وسیله دیجیتال دیگری، به تبلیغات، تبلیغات تحقیقاتی، نقد و بررسی مشتریان، و بهینهسازی تجربه کاربری (UX) میپردازد.
اهداف دیجیتال مارکتینگ شامل جلب توجه مخاطبان، افزایش فروش، افزایش شناخت برند، ایجاد ارتباط با مشتریان، و بهبود نتایج مالی و اقتصادی شرکتهاست. از جمله تکنیکها و استراتژیهای مورد استفاده در دیجیتال مارکتینگ میتوان به سئو (بهینهسازی موتورهای جستجو)، محتوا مارکتینگ، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)، تبلیغات در رسانههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، و دیگر روشهای مبتنی بر دیجیتال اشاره کرد.